Ђурђевдански поход на Бешњају

У суботу, 4. маја 2013. год., одржан је 4. Ђурђевдански поход на Жежељ и Бешњају. Ове године смо планирали да активности преместимо на Бешњају и да прођемо њеним најатрактивнијим пределима.

Ове године на походу се окупило 170 планинара и љубитеља природе. Крагујевчани су се окупљали испред Крста у центру града, а гости из многих планинарских клубова су својим превозом пристизали код школе у Букоровцу, где смо организовали дочек учесника похода, отварање акције и, по завршетку похода, дружење учесника уз пригодан културно уметнички програм.

Око 9 сати уводну реч је одржао наш председник клуба Зоран Обрадовић и поздравио је све учеснике похода.

Школско двориште пуно планинара и љубитеља природе

Акцију је отворила директорка Градске туристичке организације Крагујевца Снежана Милисављевић и пожелела гостима леп провод и дружење на пределима Бешњаје.

Поздравни говор и отварање похода

Учесници похода се одмах деле у две групе – за краћу стазу од 14 км и дужу од 21 км, али у почетку идемо заједно ка Врлетници.

Уредна колона планинара прилази Врлетници

Стаза је одмах веома стрма и планинари се на лицу места уверавају да Врлетница нема случајно то име.

Стрм успон на почетку стазе

Лепа шумска стаза уз Врлетницу

Тек олистала шума прави тунел над главама планинара

Стаза преко Врлетнице излази на један видиковац са кога је леп поглед ка Крагујевцу, па се ту задржавамо да направимо по коју фотографију.

Поглед ка Крагујевцу са видиковца на Врлетници

Ускоро стижемо на превој испод врха Лисин лаз (613 мнв), највишег врха Бешњаје, и ту раздвајамо групе на ону која иде преко Ђурине чесме и групу која пролази већим делом Бешњаје. Пролазимо поред Лисиног лаза, јер је сам врх зарастао у багремову шуму и тешко је проходан, па ускоро долазимо на пар видиковаца ка Гледићким планинама.

Планинари на видиковцу испод Лисиног лаза

Овде је добра прилика за групне фотографије

Са Лисиног лаза преко седла пењемо се на интересантни врх Бели камен, где правимо дужу паузу за одмор у хладовини, а онда се спуштамо ка речици Бешњаја.

Силазак шумском стазом ка речици Бешњаја

Детаљ са силаска ка речици

Прелазимо преко речице Бешњаја

Из кањона речице Бешњаја чека нас успон шумским путем ка главном гребену Бешњаје до дома на Бешњаји.

Планинари на гребену Бешњаје

После дужег одмора испред шумске куће на Бешњаји, где су се планинари освежили изворском водом и допунили залихе воде, крећемо ка кањону речице Вољевица.

Силазак у кањон Вољевице са шумског пута

Овде нас чека права бајка. Сви су одушевљени овим пределом. Вољевица на овом делу прави прелепе слапове и мање водопаде, а околне стене чине овај предео још интересантнијим. Планинари уживају у сваком детаљу, прескачу речицу са камена на камен, пењу се на околне стене.

m10

m15

m16

m17

n16

n17

n18

n19

У кањону смо се задржали најдуже, јер је и било најлепше, а онда смо имали још један успон ка гребену Бешњаје. Планинари су већ уморни, али срећни због проласка лепим кањоном. Одмарамо се у хладовини кестенове шуме и силазимо у поток Гигово, а онда се поново пењемо на косу која нас води ка Букоровцу.

Видиковац ка Врлетници и Лисином лазу

Ускоро силазимо до воденице у Букоровцу и ту многи купују кукурузно брашно код млинара

Око 17 часова се полако сви прикупљамо и ту нас чека ансамбл СКЦ који нам приређује још један леп доживљај.

Ансамбл СКЦ нам је улепшао дан

Коло су заиграли и многи планинари

У дружењу на крају акције, многи планинари су нам се захвалили на лепо организованом походу и гостопримству, а ми смо их позвали да се нама друже и следеће године, када намеравамо поново да организујемо ову акцију.