20. зимски успон на Трем – 1810 м. н. в.

У суботу, 20. фебруара, планинари ПЕК „Гора“, учествовали су на републичкој акцији „20. зимски успон на Трем“, највиши врх Суве планине, 1810 мнв. Акцију је организовао ПК „Железничар“ Ниш, а након свечаног отварања на старту стазе било је 950 планинара из 84 друштва и 32 припадника ГСС-а.

Trem_1

На успон се кренуло од Бојаниних вода. Добро маркирана планинарска стаза од Бојаниних вода водила нас је кроз букову шуму испод гребена. Временски услови тог дана били су неповољни. Од почетка нас је пратила кишица као и смањена видљивост. Али, и упркос томе, док смо се кретали ка превоју Девојачки гроб (1311 мнв), свеж ваздух и планински спокој омогућили су нам да одморимо своја чула у лепотама ове планине. На ризичним деловима стазе, непосредно пре Девојачког гроба, ради безбедности планинара, постављена су осигурања која знатно олакшавају завршни успон на гребен.

Trem_3

Trem_4

По доласку на гребен, планинаре је сачекао благ ветар и снег. Шума остаје иза нас, даље идемо гребеном. Десно од нас стаза води ка Соколовом камену (1523 мнв), а ми успон настављамо левом страном гребена, ка највишем врху ове планине, ка Трему. До врха нам је остало 500 м. успона.

Успон  је константан, стаза стрма, захтевна, каменита, захтева орез при сваком кораку. И како се приближавамо врху, ветар дува све јаче и јаче, снег увелико пада. Група планинара „Горе“, нас 31, ходајући уједначеним темпом од самог почетка, излази на врх компактна.

Јак ветар онемогућава да се на врху задржимо колико би смо хтели, а отежана видљивост недозвољава да уживамо у видицима. Сврљишке планине, Миџор, Копрен, Мосор, Соколов камен… само је део онога што би смо могли видети. Након кратког предаха крећемо назад.

Током силаска са планине пратио нас је јак ветар, снег… А након силаска са гребена и уласка у букову шуму могли смо да наставимо са уживањем у правој зимској идили. Ко је желео могао се и окрепити топлим чајем који су наши домаћини служили на стази.

Стаза нас је вратила до планинарског дома Студенац на Бојаниним водама. Иза нас је остало пређених 18 км. и око 1300 м. успона и толико спуста од места на коме смо паркирали аутобус – око 1,5 км. од дома Студенац. Накор ручка уследио је повратак назад. Констатовали смо да је иза нас кондиционо захтевна тура. Поновићемо је у лепшим временским условима… Али, поједини чланови наше групе доживели су је и као изазов који треба поновити на некој од још захтевнијих стаза масива Суве планине.