Сретењски сусрети 2016 – Букуља 696 м. н. в

У понедељак, 15. фебруара, око 7 часова, група од 19 планинара у организацији ПЕК „Гора“ се запутила на акцију „Сретењски сусрети“ коју већ традиционално организује наш братски ПД „Букуља“ из Аранђеловца.

Стигли смо око 8:20 у центар Аранђеловца, где се на градском тргу окупило 282 планинара из 16 друштава и клубова из целе Србије.

Део наше групе на градском тргу

Након што су бројни фотоапарати и камере забележили веселе учеснике, око 9 часова кренуло се кроз градска насеља, преко брда Златар до Марићевића јаруге у Орашцу, места где је на овај дан 1804. године подигнут Први српски устанак, а овог дана одржана културно-уметничка манифестација како би се тај историјски догађај обележио. У Орашац стижемо након нешто више од сата, око 10:15.

Планина Букуља

До Орашца идемо путем

Споменик Карађорђу, у позадини О.Ш."Први српски устанак

Споменик Карађорђу, у позадини О.Ш.“Први српски устанак

Сретење је за планинаре значило и сусрет са бројним грађанима, који су, како из Орашца, Аранђеловца, тако и целе Србије, дошли да обележе државни празник. Вијориле су се српске заставе, певале песме, пекли су се волови на ражњу за чију дегустацију се чекало у дугим редовима, али су домаћини били врло ажурни, па је свако ко је желео добио свој део. Искористили смо прилику да обиђемо знаменитости у близини, цркву, спомен школу „Први српски устанак“ коју похађа око 150 основаца, као и музеј истог назива.

Велики број грађана и планинара се окупио у Марићевића јарузи

Црква у Орашцу

Основци су нам дали да се сликамо испред њихове школе :)

Основци су нам дали да се сликамо испред њихове школе 🙂

По програму домаћина, око 11:40 крећемо назад истом стазом дугом 4,5 км. до старта акције на градском тргу у Аранђеловцу, тако да смо укупно прешли 9 км. до 13 часова.

Пут нас је водио преко парка Буковичке бање, где смо направили кратку паузу да наточимо воду. Након тога смо требали да савладамо последња 4 км., од којих 2,5 км. успона земљаним стазама ка Букуљи. Сама стаза је одлично маркирана, са навођењем колико метара је остало до врха, а на овим сликама можете видети и поучне поруке који увећавају ужитак.

Парк Буковичке бање

Успон ка Букуљи

Сусрет са овим дивним створењима

Око 15:30 часова, сви смо се нашли на врху Букуље 696 м.н.в., где су нас љубазни домаћини из ПД „Букуља“ обрадовали топлим напицима и учесничким печатом. Имали смо сасвим довољно времена и да уживамо у погледу са 19м високе осматрачнице која је у непосредној близини дома.

Осматрачница

На врху осматрачнице

Sretenjski_sususreti_17

Sretenjski_sususreti_18

Планинарски дом ПД "Букуља

Планинарски дом ПД „Букуља

Лепа и разноврсна, не и захтевна акција, за сваког по нешто. На крају смо укупно прешли 13 км., пошто нас је превоз чекао на врху. Обзиром да смо имали довољно времена, у повратку смо у близини Тополе направили паузу, тако да смо се вратили у предвиђено време око 18:30 у Крагујевац.

Хвала љубазним домаћинима из ПД „Букуља“ на гостопримству, који су наши стари пријатељи, стекли смо и нове, добили једно искуство више и свима ће нам остати у сећању Сретење 2016.године.