Чемерно – Гусарице 1539, од Полумира до Дубочице

Имајући у виду искуство од прошле године, када смо исту стазу прелазили у мају месецу, када је био дужи дан и завршили је код ресторана у Маглићу, на Ибарској магистрали, одлучио сам да ову стазу скратим тако да нас возило сачека и засеоку Дубочица. Процена је била да ћемо ту стазу прећи за 10 – 11 сати хода.
Из Крагујевца смо кренули у 5:05 од Крста у центру и тада је било извесно да ће нас уместо 13 пријављених бити 11. Успут преузимамо остале учеснике у Крагујевцу и двоје из Краљева. Са једном краћом паузом за куповину доручка у Краљеву, на одредиште, стајалиште на Ибарској магистрали , пар километара испред Полумира, испод брда Кривача, стижемо нешто пре 7 сати. Непосредно пре тога дао сам инструкције возачу куда треба да иде да би дошао до засеока Дубочица, где планирамо силазак са Гусарице. Договор је био да нас он сачека на том месту у 17:00. Возач је са возилом отишао до Полумира где је чекао време за полазак на одредишну тачку. План је био да из Полумира крене у 16:00, да би на време стигао у Дубочицу.

Кратко се припремамо за пешачење и одмах са стајалишта крећемо на успон. То је било најповољније место за излазак на гребен. Успон је првих десетину метара доста оштар, али га лако савладавамо.

img_6281Излазимо на голи гребен Криваче и савладавамо 100 м успона до врха Криваче. Одатле стаза води уз гребен Јечменице све до равног дела Јечменице и коте 795. То је планинска стазица и пролази се без проблема.

На прелазу са гребенског дела на равни део нисмо пратили никакву стазу, већ равно изашли кроз мању шумицу. На Јечменици правило краћу паузу за доручак.

Са коте 795 стаза се лагано спушта до седла ка гребену Тесаоник, а онда благо уздиже до коте 843, одакле креће скоро константни успон уз Тесаоник (1141 мнв) до Крста, непосредно пред излазак на зараван Локвиње 1294 мнв. Ту улазимо у маглу која је од раног јутра прекривала врхове изнад 1100 м.

Поглеед са Крста на Столове под маглом

Са Локвиња следи још 100 м успона до испред коте 1402, која је почетак гребенског дела наше стазе по Чемерном.

Одлучујемо да пратимо линију гребена иако ту не постоји пут ни стаза, па пролазимо поред интересантних стеновитих громада које су разбацане дуж вршног дела гребена.
После неких 100 метара излазимо на колски пут који даље све време пратимо по гребену. Из шуме излазимо на Тичје брдо, одакле се пружају лепи погледи ка врху Гусарица, као и на суседно Радочело и Столове.

Са Тичјег брда је лагани силазак , па онда и благи успон до Раскрснице и до коте 1350, са које имамо сада леп поглед ка Тичјем пољу и делу пута којим смо прошли. Од коте 1350 стижемо и на Калипоље 1355 мнв, где изнад једне усамљене кућице налазимо извор воде, као и прошле године.
Од Калипоља, непосредно пред врх Гусарица, одлучујемо да препречимо пут старом стазом коју некако проналазимо између засада четинара. Ова пречица доста скраћује стазу и чини је занимљивијом. Овом стазицом поново излазимо на пут, а онда хватамо новопросечени пут ка првој истуреној стени на Гусарицама. Ту је стаза нешто стрмија, али награда је успон на стену која је изузетан видиковац на гребен којим смо се кретали све време.

Са ове стене пратимо вршни гребен и пробијамо се поред још два стеновита врха на Гусарицама. Наравно, користимо прилику да се попнемо на сваку од ових стена.
Следи још завршни благи успон на највиши врх Гусарица 1539 мнв, где правимо дужу паузу за ручак. До врха Гусарица требало нам је 7 сати и 30 минута пешачења.

Са врха Гусарица следи силазак најпре низ Лепу раван, пролазећи поред кота 1375 и 1317, па низ живописну висораван Слатина 1300 мнв, са које се пружају лепи погледи ка Столовима и Бреснику.

img_6404img_6414img_6420
Са Слатине силазимо делом шумским путевима поред коте 1247 и низ Тењевац, где је и најпроблематичнији део стазе. И прошли пут смо ту мало лутали, а сада сам хтео да што више скратимо стазу и идемо кроз шуму директно низ гребен. Тај део је био и најтежи, јер је шума била обрасла ниском купином која је прекривала читаво тло и отежавала кретање. Тај део стазе је био неких 100-150 метара и ускоро излазимо на шумски пут којим се лагано крећемо. Тај пут силази са Тењевца, тако да треба следећом приликом испробати баш ту стазу која је и означена на топографској карти.

Непосредно испред брда Лазић 929 мнв, треба наћи косу стазицу која води на шумски пут којим се стиже на седло испред Лазића.
Прелазимо прелепом стазицом преко Лазићча и силазимо његовим гребеном, али се на том силаску стазица местимично губи, што и није велики проблем. По силаску са Лазића излазимо на макадамски пут који нас води право у засеок Дубочица, где нас је чекао возач са минибусом. Код возила смо тачно у 17:15, пресвлачимо се, а онда возилом враћамо до Ибарске магистрале и задржавамо се у ресторану испод Маглича да сумирамо утиске са ове акције.
Ка Крагујевцу крећемо око 19 часова и код крста стижемо око 21.

Траса којом смо се кретали

Укупно 22,7 км, 1578 м укупног успона и 1341 метар силаска за 10 сати и 30 минута.

Више фотографија погледајте на: АЛБУМ НА ФЕЈСБУКУ.