Кањоном речице Бешњаја - ПЕК Гора

Кањоном речице Бешњаја

У понедељак, 1. маја 2017., планирана је једна истраживачка акција на Бешњаји, где би се прошло скоро читавим током речице Бешњаја, од њеног споја са Вољевицом у Доњим Мишевићима, где обе речице чине Белицу, па све до њеног изворишта, негде око дома на Бешњаји.

План је да се тог јутра крене у 8:00 од дома Шумског газдинства Крагујевац на Бешњаји. До дома је најбоље доћи сопственим превозом или такси возилима.
О дома би ишли гребеном Бешњаје југоисточно ка коти 573 – Врови (без х). Непосредно пред излазак на Врове, свратили би до уређене чесме испод Врова, где већина нових чланова клуба сигурно није до сада била. Од чесме се поново извлачимо на гребен и ускоро пењемо коту 573 Врови. Сам врх је шумовит, али је интересантан, са каменим громадама. Са Врова силазимо на гребенси пут, који низ Чукарак, поред Зимовника и Сенца води све до Доњег Мишевића, живописног засеока, где стижемо до места сусрета речице Бешњаје и Вољевице, које на том месту чине Белицу, која пролази кроз Јагодину и код села Ланиште улива се у Велику Мораву.
Од Доњих Мишевића, пратимо све време ток речице Бешњаја, крећући се кањоном који је миленијумима усецала у околна брда. На том путу пролазимо испод брда Град (456 мнв), где се налазе остаци некадашњег утврђења или старе грађевине. Успут наилазимо и на спајање са Градском реком, касније и са током поточића који настаје из прелепих извора Врелац на падинама Селаковог брда (541 мнв). Одатле улазимо у најужи део кањона речице Бешњаја, где би, према опису Проф. Степановића, требали да нађемо вир и водопад Зеленац, а вероватно и још неке интересантне детаље.
Пратећи ток Бешњаје пролазимо испод Дугачке косе, Црвеног брда, Тоцине косе, Ломове и Томине косе и испреде Великог брда скрећемо ка гребену, да би коначно стигли на место одакле смо и пошли.

Укупна дужина стазе је око 17 км са око 600 м силаска и успона. Стазу би требали да прођемо за око 8 сати пешачења. У делу силаска ка Доњим Мишевићима кретали би се нешто брже да би добили што више времена за кретање кроз сам кањон. Пешачење би завршили негде између 15 и 16 часова.

Ово је пре свега истраживачка акција, па сви учесници треба добро да процене своје могућности и услове који су могући на стази којом први пут пролазимо.
На стази можемо да очекујемо блатњаве и клизаве стазе, кретање директно кроз ток речице, мочварне и зарасле стазе, стрме обале које морамо савладати на најужим деловима кањона, камените делове кањона са веома клизавим камењем, сусрете са дивљим животињама којима је то природно станиште (змије, јазавци, дивље свиње, …). Рачунајте на веома споро кретање кањоном, на оклизнућа и падове у воду, гребања по густишима које морамо савладати.
А, можда ћео у свему и уживати.

Постоји и идеја да после пешачења организујемо заједничко припремање роштиља, око чега би се договорили у накнадним контактима.