Столови уз Тепек

Стазе којима се ређе иде… тако би могла да се назове ова наша планинарска авантура од недеље 01.10.2017. год. Од 22 учесника ове акције, из Краљева и Крагујевца, само је Џо прошао овуда, па нам је он овог пута изашао у сусрет и био водич на стази.

Западне стране планине Столови и бројни гребени који се зракасто спуштају у долину Ибра са највишег врха Столова одувек су нам били инспирација и жеља. До сада, наш клуб је неколико пута ишао гребеном Клечка и Греде, који креће у подножју Маглич града, десно од речице Маглашнице и враћали би смо се на Градску косу и Маглич, али нисмо успевали да се организујемо и кренемо на „чувени“ Тепек, чијом оштрицом и стенама смо се дивили са падина Чемерна. И тако све до јуче… време идеално, екипа спремна, авантура може да крене…

06:00 – На акцију смо кренули из Крагујевца нас 14 минибусом и један аутомобил са још три учесника. У ресторану Јеринин град нас је сачекало 5 учесника из Краљева. Ту правимо паузу за кафу и за припреме за стазу и крећемо минибусом још два км узводно до висећег пешачког моста где ћемо започети пешачење.

08:20 – Започињемо пешачење преласком старог пешачког моста који је у јако лошем стању, опрезно, правећи размак. По преласку моста крећемо се пругом, ка југу, пролазимо тунел, и након око 3 км, силазимо са пруге и одмах крећемо на успон.

Успон је од самог старта јако стрм. Први део гребена носи назив Главинац, а на њега се надовезује и Тепек. Гребен је прилично узан, али је проходан, па стазу није тешко пратити и тешко да је могуће да се погреши. На моменте постаје јако оштар и стеновит, али без проблематичних детаља, и у сваком тренутку има места где се може ухватити за стену и стати ногом. Од пруге, па до изласка на врх Тепека, има око 2 км, а затим стаза постаје далеко равнија и започињу ливаде, све до Камаришта.

13:10 – Стижемо на врх Камариште, где правимо паузу за одмор, сликање и ручак.

На врху Камариште са Краљевом у позадини

14:00 – Крећемо у силазак, директно ка долини Ибра на гребен Греда, на који се у доњем делу надовезује Клечак. Силазак је јако стрм и може представљати проблем за мишиће и колена, поготову ако сте исцрпљени након успона. И овај гребен је узан, па не представља проблем за оријентацију.

Силазак низ гребен Клечак

Мало испод Клечка се рачва на два крака од којих један иде лево ка Добрим Странама, а други десно ка Маглиучу, куда смо се и ми упутили. Од Клечка, терен постаје још стрмији, све до подножја и реке Ибар, где силазимо око 17:00 часова након 14 км, 1275 м висинске разлике и 08:45 сати хода.

Oво је засигурно једна од најзахтевнијих, најузбудљивијих, и најлеших стаза у Србији, како на успону, тако и на силаску, која са својим карактеристикама може да парира и много вишим планинама. Једини проблем, са аспекта безбедности, може представљати пролазак пругом, па је зато и не препоручујем већим групама, као ни онима са слабијом физичком кондицијом.